Steg för Steg Guide
Ansökan
Är du intresserad av något av våra jobb? Sök enkelt genom att klicka på ansökningsknappen, fylla i dina personuppgifter samt ladda upp ditt CV. När du har skickat in din ansökan får du en bekräftelse på att vi har mottagit den. Vi bedömer ansökningar löpande, och om du är en av de mest kvalificerade kandidaterna kommer vi att kontakta dig för nästa steg i processen.
Telefonavstämning
Om du går vidare efter första urvalet kommer någon från vårt leveransteam att ringa upp dig för ett första samtal. Under detta samtal stämmer vi av relevanta frågor kring tjänsten du sökt, samt praktisk information såsom uppsägningstid och pendling.
Intervju hos Dala Industrisupport
Om du går vidare efter vår telefonavstämning blir du inbjuden till en djupintervju hos oss. Intervjun sker vanligtvis fysiskt, men kan vid behov hållas digitalt via Teams. Under denna mer ingående intervju får vi möjlighet att lära känna varandra bättre. Vi kommer att fokusera på dina prestationer som är relevanta för rollen, samtidigt som du får en inblick i vad företaget erbjuder och en chans att ställa frågor om tjänsten.
Presentation och intervju hos kund
Om du är en av de mest lämpade kandidaterna för tjänsten kommer vi att presentera din profil för kunden. Om kunden, efter vår presentation, vill träffa dig blir du inbjuden till en avslutande intervju hos dem. Vi hjälper såklart dig att förbereda dig inför träffen, där du får möjlighet att få en bättre bild av kunden samt om dina möjliga framtida arbetsuppgifter.
Referenstagning och bakgrundskontroll
Referenstagning sker vid olika skeden beroende på process – ibland innan och ibland efter att du har träffat kunden. Vi informerar dig om vad som gäller i ditt fall. Vanligtvis kontaktar vi två referenser, varav minst en ska vara en chefsreferens. När du ombeds lämna referenser, se till att kontaktuppgifterna är aktuella och att dina referenser är beredda på att vi kommer att höra av oss. Beroende på process och tjänst kan ytterligare bakgrundskontroller bli aktuella, beroende på företagets krav. Om detta är relevant kommer du att få information om det under processen.
Återkoppling och anställning
Om kunden tackar ja och ger dig ett erbjudande som du vill acceptera, är vi inne på sista steget – att skriva avtal. För konsulttjänster skrivs avtalet mellan dig och Dala Industrisupport. Vid direktrekrytering skriver du avtalet direkt med kunden. Om du inte fick tjänsten den här gången kommer du att få återkoppling om det. Vi strävar efter att ge alla sökande besked så fort som möjligt. Återkopplingen sker antingen via e-post eller telefon, där alla som har varit på djupintervju får återkoppling per telefon.
Ansökan
Är du intresserad av något av våra jobb? Sök enkelt genom att klicka på ansökningsknappen, fylla i dina personuppgifter samt ladda upp ditt CV. När du har skickat in din ansökan får du en bekräftelse på att vi har mottagit den. Vi bedömer ansökningar löpande, och om du är en av de mest kvalificerade kandidaterna kommer vi att kontakta dig för nästa steg i processen.
Telefonavstämning
Om du går vidare efter första urvalet kommer någon från vårt leveransteam att ringa upp dig för ett första samtal. Under detta samtal stämmer vi av relevanta frågor kring tjänsten du sökt, samt praktisk information såsom uppsägningstid och pendling.
Intervju hos Dala Industrisupport
Om du går vidare efter vår telefonavstämning blir du inbjuden till en djupintervju hos oss. Intervjun sker vanligtvis fysiskt, men kan vid behov hållas digitalt via Teams. Under denna mer ingående intervju får vi möjlighet att lära känna varandra bättre. Vi kommer att fokusera på dina prestationer som är relevanta för rollen, samtidigt som du får en inblick i vad företaget erbjuder och en chans att ställa frågor om tjänsten.
Presentation och intervju hos kund
Om du är en av de mest lämpade kandidaterna för tjänsten kommer vi att presentera din profil för kunden. Om kunden, efter vår presentation, vill träffa dig blir du inbjuden till en avslutande intervju hos dem. Vi hjälper såklart dig att förbereda dig inför träffen, där du får möjlighet att få en bättre bild av kunden samt om dina möjliga framtida arbetsuppgifter.
Referenstagning och bakgrundskontroll
Referenstagning sker vid olika skeden beroende på process – ibland innan och ibland efter att du har träffat kunden. Vi informerar dig om vad som gäller i ditt fall. Vanligtvis kontaktar vi två referenser, varav minst en ska vara en chefsreferens. När du ombeds lämna referenser, se till att kontaktuppgifterna är aktuella och att dina referenser är beredda på att vi kommer att höra av oss. Beroende på process och tjänst kan ytterligare bakgrundskontroller bli aktuella, beroende på företagets krav. Om detta är relevant kommer du att få information om det under processen.
Återkoppling och anställning
Om kunden tackar ja och ger dig ett erbjudande som du vill acceptera, är vi inne på sista steget – att skriva avtal. För konsulttjänster skrivs avtalet mellan dig och Dala Industrisupport. Vid direktrekrytering skriver du avtalet direkt med kunden. Om du inte fick tjänsten den här gången kommer du att få återkoppling om det. Vi strävar efter att ge alla sökande besked så fort som möjligt. Återkopplingen sker antingen via e-post eller telefon, där alla som har varit på djupintervju får återkoppling per telefon.